راهنمای سفر به بوشهر، این شهر مهم و تاثیرگذار بی ادعا، می تواند یکی از بی حاشیه ترین اما زیباترین سفرهایی باشد که شما در طول عمر خود آن را تجربه خواهید کرد.

بوشهر شهر لهجه هاست، که شما می توانید انواع گویش ها و لهجه های مختلف فارسی را از زبان مردمان شریف و بی ادعا و ساده زیست این منطقه بشنوید.

کما اینکه در برخی از مناطق مانند بندر عسلویه، کنگان و جزیره شیف، مردم به زبان عربی صحبت می کنند. بوشهر به عنوان یک شبه جزیره که از سه طرف توسط آب های خلیج فارس و از طرف دیگر، توسط رشته کوه‌ های زاگرس محدود شده است، زیبایی های طبیعی خاص خودش را داراست.

علاوه بر زیبایی های طبیعی، بوشهر یک شهر مهم و موثر بر تجارت و اقتصاد کشور است که به‌ دلیل موقعیت جغرافیایی مناسبی که دارد،  نقش بسیار مهمی را در صادرات و فعالیت ‌‎های اقتصادی ایران، نیروگاه های اتمی و منابع نفت و گاز ایفا می کند.

اصلاً به همین دلیل است که بوشهر را پایتخت انرژی ایران می نامند. در ادامه قصد داریم تا به عنوان یک راهنمای سفر به بوشهر، به جزئیات موجود در این شهر بپردازیم.

پس اگر شما هم علاقه مند به سفر به این شهر زیبا و مهم ایران هستید، تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

بیشتر بخوانید: انواع تور بوشهر + قیمت ها و هتل ها

راهنمای سفر به بوشهر؛ بهترین زمان سفر

بوشهر، منطقه ای جلگه ‌ای، گرم و مرطوب توصیف می شود. با توجه به همین عبارت کوتاه، متوجه خواهیم شد که این شهر تابستان هایی گرم و شرجی و آزار دهنده دارد که هر کسی توانایی تحمل این شرایط آب و هوایی را ندارد.

از این رو، صد در صد تابستان را نمی توانیم یکی از فصل های مطلوب برای سفر به بوشهر معرفی نماییم. از دیگر فصول آزار دهنده برای سفر به بوشهر، فصل زمستان است. طبیعتاً در این فصل نیز باران های موسمی مانع لذت شما از مناطق دیدنی و جذاب منطقه خواهد شد.

اما بهترین زمان مسافرت به بوشهر از لحاظ آب و هوایی را می توانیم فصل های بهار و پاییز معرفی کنیم. در این فصول، بوشهر در مطلوب ترین شرایط آب و هوایی خود قرار دارد.

شما می توانید با خیالی آسوده و در یک فضای آب و هوایی معتدل، به گشت و گذار و سفر بپردازید. کما اینکه شما تعطیلات نوروزی را نیز در کنار فصل بهار به عنوان یکی از بهترین زمان های سفر به بوشهر خواهید داشت.

راهنمای سفر به بوشهر؛ بررسی فاکتورهای موثر بر هزینه های سفر

راهنمای سفر به بوشهر

راهنمای سفر به بوشهر

سفر به بوشهر نیز مانند هر سفر دیگری، هزینه های خاص خودش را دارد که این هزینه ها در کنار یکدیگر با یک برنامه ریزی خاص، می توانند کیفیت بودجه ای سفر شما را فراهم آورند.

بنابراین با درک این موضوع ما در ادامه راهنمای سفر به بوشهر، به بررسی عوامل موثر بر هزینه های سفر به بوشهر خواهیم پرداخت:

1-وسیله نقلیه:

یکی از مهم ترین فاکتورها، وسیله نقلیه ای است که شما برای سفرتان انتخاب می کنید. همان طور که می داندی سفرهای هوایی یکی از گران قیمت ترین نوع سفرها خواهند بود. البته سفر با هواپیما راحتی خاص خودش را نیز دارد.

اما به دنبال بحث بودجه بندی، قطار همیشه یکی از مقرون به صرفه ترین وسایل نقلیه برای سفر به شهرهای مختلف تعریف می شود. البته محدودیتی که قطار برای سفر شما ایجاد می کند، مربوط به طولانی تر شدن زمان سفر خواهد بود.

اما به هر حال شما در یک فضای امن و راحت در حال سفر هستید. البته اگر اهل ماجراجویی و لذت بردن از مسیرهای مختلف و جاده هستید، وسایل نقلیه شخصی و اتوبوس هم می تواند مورد خوبی برای شما باشد که کمترین هزینه را به لحاظ وسیله نقلیه بر فاکتور نهایی سفر شما اضافه خواهد کرد.

2-هتل های بوشهر:

هتل ها بخش بسیار مهمی را از سفر شما به خود اختصاص می دهند. این موضوع آنقدر مهم است که خیلی ها ترجیح می دهند که وسیله نقلیه کم هزینه ای انتخاب کنند اما هتلشان راحت و بی دردسر باشد.

از جمله بهترین هتل های بوشهر می توانیم به مواردی همچون هتل ۳ ستاره جهانگردی دلوار، خیابان رئیسعلی دلواری؛ هتل ۳ ستاره ناکو، خیابان ساحلی، روبروی اسکله جلالی؛ هتل ۳ ستاره پاسارگاد، خیابان امام خمینی (سنگی)، نرسیده به میدان ساعت . هتل ۱ ستاره هیرون، حد فاصل چهارراه نادر و سه ‌راه گمرک، خیابان ولیعصر اشاره نماییم.

این دو مورد از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار بر هزینه های سفر به بوشهر هستند. البته موارد دیگری مانند تفریحات، خرید، تعداد نفرات حاضر در سفر و غیره نیز جزو فاکتورهای تاثیرگذار محسوب خواهند شد.

جاهای دیدنی بوشهر

راهنمای سفر به بوشهر

راهنمای سفر به بوشهر

مناطقی مانند عمارت تنگستانی، بندر سیراف، بندر سی نیز، آتشکده کوه‌ موند، گنبد نمکی جاشک، منطقه جم و کوه پردیس، جنگل حرا، عمارت دهدشتی، عمارت طاهری یا موزه مردم‌شناسی بوشهر و عمارت امیریه، مدرسه‌های تاریخی سعادت و گلستان، جزیره ‌های مطاف، خرو، و ام الکرم و هزار و یک منطقه ریز و درشت در این شهر وجود دارند که جزو مکان ها و مناطق دیدنی بوشهر تعریف می شوند.

البته بوشهر یک پوشش گیاهی خاص خودش را نیز دارد شما می توانید گیاهان و درخت های مختلف و جدیدی مانند کهور ایرانی، آکاسیا، گز، کُنار، انار شیطان، استبرق و صبر زرد را در این منطقه مشاهده نمایید.

سخن آخر

بوشهر شهر زیبایی است و شما کمتر کسی را می توانید پیدا کنید که که از دیدن زیبایی های طبیعی این شهر ساده و زیبا، سیر شود. هر ساله مجموعه های گردشگری مختلفی وجود دارند که انواع تور پنج روزه بوشهر، تور سه روزه بوشهر و تور هفت روزه بوشهر را در لیست تورهای خود قرار می دهند.

با توجه به شناخت خیلی کمی که از جاهای دیدنی بوشهر در کل کشور وجود دارد، ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای داشتن یک سفر به یادماندنی و مطمئن، حتماً از مجموعه گردشگری تیناسفر کمک بگیرید.

این تیم حرفه ای با اشراف کامل به بهترین جاهای دیدنی این شهر و رستوران ها و هتل، طی یک برنامه ریزی دقیق و درست، سعی می کند که یک سفر به یاد ماندنی را برای شما عزیزان رقم بزند.