جاهای دیدنی اصفهان، از آثار تاریخی گرفته تا جاذبه های طبیعی و مکان های تماشایی در حاشیه رودخانه زاینده رود، همه و همه، هر ساله مسافران زیادی را از شهرهای مختلف به این منطقه جذب می کنند.

خودتان حتماً می دانید که وقتی عبارت “نصف جهان” را برای “اصفهان” استفاده می کنند به این معناست که این شهر به لحاظ برخورداری از اماکان دیدنی و جاهای تاریخی به اندازه نصف جهان است! و شما در کل دنیا کمتر شهری را می توانید بیابید که چنین ویژگی داشته باشد! اصفهان، شهری کم نظیر و شاید بهتر است بگوییم، شهر بی نظیری است که لذت گشت و گذار در خیابان های آن برای هر گردشگر، توصیف ناپذیر است!

این شهر زیبا هر ساله میزبان هزاران توریست از جای جای دنیا است که برای دیدن اماکن دیدنی و جاهای تاریخی مختلف، به این شهر می آیند. نام بردن تمامی جاهای دیدنی اصفهان شاید یک محتوای چندین هزار کلمه ای را طلب کند و از این رو ما تصمیم گرفتیم که 7 تا از جاهای دیدنی این شهر زیبا و اصیل را در این محتوا برایتان معرفی کنیم.

هر چند که این هفت جاذبه گردشگری اصفهان، تنها بخش کوچکی از دریای بیکران تاریخی اصفهان و زیبایی آن است، ولی قول می دهیم که 7 نمونه از زیباترین و ماندگارترین و بهترین مکان های دیدنی اصفهان باشند. تماشای این مکان های دیدنی با تور اصفهان، لذت دوچندان خواهد داشت. برای آشنایی با این موارد تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به اصفهان

با 7 تا از زیباترین جاهای دیدنی اصفهان آشنا شویم

جاهای دیدنی اصفهان

جاهای دیدنی اصفهان

1-میدان نقش جهان اصفهان

قدمت تاریخی میدان نقش جهان اصفهان را می توانیم به دوران صفویه ربط دهیم. نقش جهان، یکی از مهم ترین اماکن دیدنی اصفهان است. البته تا قبل از انقلاب نام این میدان را با نام میدان شاه می شناختند که بعد از انقلاب نام این میدان، “میدان امام” شد و به این نام شهرت یافت.

میدان نقش جهان یک میدان مستطیلی بسیار بزرگ است که 560 متر طول و 160 متر عرض دارد. دور تا دور این فضای مستطیلی شکل را انواع مغازه ها و بناهای تاریخی مختلف تشکیل داده اند. این میدان یکی از با شکوه ترین مکان هایی است که می تواند عظمت و زیبایی اصفهان را به رخ بکشد.

میدان نقش جهان اصفهان، دومین میدان بزرگ جهان است که زیبایی ها و ویژگی های خاص خودش را دارد. شما می توانید این میدان را در آدرس اصفهان، میدان امام حسین (ع)، انتهای خیابان سپاه پیدا کنید.

2- پل خواجو اصفهان

پیشینه اکثر مکان های تاریخی و جاهای دیدنی اصفهان را می توانیم به دوران صفویه مرتبط کنیم. پل خواجو نیز یکی دیگر از مکان های دیدنی اصفهان است. این پل بر روی زاینده رود قرار دارد و زیبایی آن و نمایی که بر روی آن مشاهده می کنید، تقریباً بی بدیل است.

پل خواجو در اصفهان در دوران صفویه و به دستور شاه عباس دوم ساخته شد. پل خواجو، یک پل عادی مانند تمامی پل های دنیا نیست، چون خود شاه در قسمتی از این پل زندگی می کرد و بخشی از این پل، برای سکونت طراحی و اجرا شده است.

با این حال، کل این پل نیز به عنوان سد، برای کنترل آب زاینده رود مورد استفاده قرار می گرفت. شما می توانید این پل را در آدرس اصفهان، انتهای جنوبی چهارباغ خواجو و در انتهای شرقی خیابان کمال ‌الدین اسماعیل اصفهانی، پیدا کنید.

3-بازار قیصریه اصفهان

بازار قیصریه اصفهان در گذشته یکی از مجلل ترین بازارهایی بود که در کل دنیا می شناختند. ساخت بازار قیصریه اصفهان نیز مانند اکثر بناهای تاریخی این شهر به دوران صفویه و سال های 1011 تا 1029 بر می گردد.

بازار قیصریه اصفهان به دلیل نزدیکی اش به میدان نقش جهان، یکی از جاهای دیدنی اصفهان نیز محسوب می شود و جلال و جبروت آن هر کسی را جذب می کند. شما می توانید این بازار با شکوه را در آدرس اصفهان، میدان امام، ورودی بازار پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین هتل های اصفهان که می توانید رزرو کنید

4-کاخ عالی قاپو اصفهان

کاخ عالی قاپو اصفهان نیز یکی از کاخ های دیدنی و جذاب است که در دوران صفویه و به دستور شاه عباس اول ساخته شد. کاخ عالی قاپو در ضلع غربی میدان نقش جهان قرار دارد و از 6 طبقه مجلل که توسط پله های مارپیچی به یکدیگر متصل شده اند، به هم ربط پیدا کرده اند.

مهم ترین نکته معماری عالی قاپو این است که این کاخ از هر طرف، چند طبقه دیده می شود. مثلاً از روبرو دو طبقه، از نمای کناری، سه طبقه و از نمای پشت، 6 طبقه دارد. شما می توانید این کاخ شگفت انگیز را در آدرس اصفهان، ضلع غربی میدان امام پیدا کنید.

5-سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل اصفهان، یکی دیگر از شگفتی های بی بدیل، را با نام هایی مانند پل الله وردی خان و یا پل جلفا می شناسند. این پل، شهرت تاریخی دارد و در دوران صفویان و قرن یازدهم به دستور شاه عباس اول ساخته شد.مسئول طراحی و ساخت این پل شخصی به نام الله وردی خان بود.

سی و سه پل، پلی زیبا و بزرگ با 295 متر طول، 14 متر عرض و 33 دهانه، طولانی ‌ترین پلی است که بر روی زاینده رود اصفهان بنا شده و یک نماد شاخص برای این شهر تعریف می شود. شما می توانید این پل را در آدرس میدان انقلاب، خیابان چهار باغ عباسی پیدا کنید.

6-کاخ چهلستون اصفهان

کاخ چهلستون نیز یکی دیگر از جاهای دیدنی اصفهان است که در دوران صفویه و به دستور شاه عباس اول ساخته شده است. چهلستون، تنها 20 ستون دارد و به دلیل انعکاس این ستون ها در آب استخر داخل حیاط کاخ است که آن را چهلستون می نامند.

کاخ چهلستون یک باغ بزرگ به ابعاد 225 متر در 275 متر است که در میان آن یک عمارت و استخر بزرگ بنا شده است. شما می توانید این کاخ زیبا را در آدرس اصفهان، ضلع شرقی خیابان چهارباغ پایین، جنوب خیابان سپه، غرب میدان نقش جهان پیدا کنید.

7-مسجد شیخ لطف الله اصفهان

مسجد شیخ لطف الله در اصفهان و به دستور شاه عباس اول بنا شد و ساخت آن حدود 18 سال طول کشید. شگفتی این مسجد را می توانید در معماری خاص بنا کاملاً مشاهده نمایید.

محمد رضا اصفهانی، معماری نامدار ایرانی بود که مسئولیت معماری این بنا را بر عهده داشت که الحق هم به خوبی از پس این مسئولیت بر آمد. شما می توانید این مسجد زیبا را در آدرس اصفهان، ضلع شرقی میدان نقش جهان و روبروی عمارت عالی قاپو پیدا نماید.

برای لذت بردن از تمامی این جاهای دیدنی اصفهان و رزرو تورهای نوروزی اصفهان می توانید با کارشناسان در آژانس مسافرتی تیناسفر تماس بگیرید.