جزیره زیبا و دیدنی قشم با تبدیل شدن به منطقه آزاد در چند سال اخیر به دلیل طبیعت زیبا و جاذبه‌های فراوان تاریخی و وجود مراکز خرید شیک و ارزان قیمت توانسته است سالانه توریست‌های زیادی را به سوی خود جذب کند. این جزیره زیبا با داشتن طبیعت بکر و مردمان بومی مهمان‌نواز برای افرادی که تا به حال به این جزیره سفر نکرده‌اند، می‌تواند تجربه‌ای بسیار جذاب و رویایی باشد.

گوشه به گوشه منطقه آزاد قشم، از تماشای آثار تاریخی زیبا گرفته تا معماری شهر و فرهنگ و آداب و رسوم مردم می تواند برای مسافران علاقمند به این آثار، دیدنی و خاطره ‌انگیز باشد. سفر کردن به جزیره قشم با وسایل نقلیه زمینی و یا هواپیما و رزرو تور قشم و بلیط و هتل یا اقامت در منازل اجاره ای، هر یک تجربه‌ای تازه و به یادماندنی را برای مسافران به همراه دارد.

جالب است بدانید جزیره قشم از نظر وسعت از جزیره کیش وسیع‌تر است از این رو برای این‌که بتوانید از تمامی جاذبه ‌های گردشگری این منطقه دیدن کنید و به مراکز خرید بیشتری بروید، نیاز است چند روزی را برای گردش و تفریح به این جزیره اختصاص دهید.

با توجه به آب و هوای گرمی که این جزیره در روزهای تابستان دارد، بهتر است در طول روز به پاساژها و مراکز خرید بروید و ساعت هایی که هوا خنک‌تر است را به دیدن مکان‌های تاریخی و گردشگری اختصاص دهید.

ناگفته نماند که این جزیره زیبا در فصول مختلف سال زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد و طبیعت بکر آن در هر زمانی چشم انداز متفاوتی ایجاد خواهد کرد. آشنایی با مکان‌ های دیدنی و جاذبه های گردشگری قشم می ‌تواند راهنمای خوبی برای افرادی باشد که تا به حال به این جزیره سفر نکرده‌اند. از این رو به معرفی برخی از آثار تاریخی قشم می پردازیم.

از مهم‌ترین و زیباترین جاذبه‌های گردشگری قشم می توان به دره ستارگان، جزیره ناز، غار خربس، قلعه پرتغالی‌ها و تنگه چاهکوه اشاره کرد.

در ادامه با تیناسفر همراه باشید تا شما را با زیباترین شاهکارهای طبیعت در جزیره قشم آشنا کنیم.

بیشتر بخوانید: پکیج تور قشم + شرایط و نحوه سفر کردن

5 تا از زیباترین جاذبه های گردشگری در قشم که از آنها لذت می برید

جاذبه های گردشگری قشم

جاذبه های گردشگری قشم

1-دره ستارگان قشم

یکی از زیباترین و خارق‌العاده‌ترین مکان‌های دیدنی قشم، دره ستارگان نام دارد. ممکن است این سوال برای افراد مختلف به وجود بیاید که دلیل نامگذاری این مکان جالب به دره ستارگان چیست؟! جالب است بدانید مردمان بومی این شهر اعتقاد دارند با برخورد یک ستاره به یک صخره، این دره زیبا شکل گرفته است از این رو به نام دره ستارگان شهرت یافته است.

این دره که بر اثر گذشت زمان و به دلایل طبیعی از جمله بارش باران به شکل کنونی تغییر یافته است. از دید افراد مختلف ممکن است با ظاهری عجیب و متفاوت به نظر برسد که خود این موضوع می تواند برای بیننده این اثر تاریخی هیجان انگیز و قابل تامل باشد. پیشنهاد می‌شود شب را برای دیدن این مکان دیدنی انتخاب کنید تا از تلألو ستارگان آسمان شب لذت کافی ببرید و آرامش زیادی را تجربه کنید.

2-جزیره ناز در قشم

همان طور که از اسم این مکان دیدنی مشخص است، یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی منطقه آزاد قشم جزیره ناز می‌باشد. این جزیره دارای قابلیت ‌های متفاوتی است، از این رو مسافران می‌توانند به روش‌های مختلفی از این مکان زیبا دیدن کرده و از آن لذت ببرند.

جزیره ناز از سه صخره تشکیل شده است که با پایین رفتن آب دریا می‌توانید در ساحل آن قدم بزنید و از طبیعت زیبای آن لذت ببرید. همچنین وجود بازارهای محلی و دیدن آثار صنایع دستی که مربوط به این شهر است می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

جالب است بدانید یکی از تفریحات مردم بومی قشم، ماشین سواری با ماشین‌های مدل بالا و لوکس در ساحل زیبای جزیره ناز می باشد و افراد زیادی برای دیدن ماشین سواری آنها به تماشا می نشینند و لذت می‌برند. خانم‌هایی که به طراحی حنا روی دست علاقه‌مند هستند با بازدید از جزیره ناز این فرصت را دارند تا با ثبت طرح‌های هنری زیبا و سنتی با حنا توسط زنان بومی قشم انجام می‌شود، خاطره‌ای زیبا را در ذهن خود رقم بزنند. برای افرادی که تمایل دارند مکانی تاریخی و در عین حال بازار سنتی قشم را به طور همزمان ببینند و لذت ببرند جزیره ناز قشم انتخابی مناسب می‌باشد.

3-غار خربس در قشم

غار خربس یکی از غارهای دیدنی و از جاذبه های گردشگری در این جزیره با ویژگی‌های منحصر به فرد می‌باشد که دلایل مختلفی موجب شهرت و معروفیت این غار زیبا شده است. از مهم‌ترین دلایل شهرت این غار این است که حفره‌های کوچکی که با زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند، شکل ظاهری این غار زیبا را تشکیل داده‌اند.

در زمان‌های گذشته از این غار به عنوان مکانی امن برای گذراندن زندگی استفاده می شده است. با توجه به این موضوع که این غار به صورت حفره شکل است و گرمای شدید در طول روز در فصول گرم سال برای بازدیدکنندگان ممکن است آزار دهنده باشد. بهترین زمان برای بازدید از این مکان تاریخی در فصل‌های پاییز و زمستان است.

4-قلعه پرتغالی ‌ها در قشم

همانطور که از نام این قلعه مشخص است، دوره ساخت این مکان تاریخی به زمانی که پرتغالی‌ها در جزیره هرمز حضور داشته‌اند مربوط می‌شود. جالب است بدانید پرتغالی‌ها برای ساخت این قلعه از معماری زیبای ایرانی بهره گرفته‌اند و استفاده از خاک سرخ که برای ساخت این قلعه به کار گرفته شده است زیبایی و جذابیت آن را دو چندان کرده است.

بازدید از این قلعه زیبا و به یادماندنی در کنار پرندگان دریایی که در ساحل وجود دارند تجربه‌ای بسیار زیبا و  حیرت انگیز است. یکی از دلایل شهرت این قلعه زیبا می‌تواند وجود انبار تجهیزات و سالن های موجود در فضای داخلی این جاذبه تاریخی و دیدنی باشد. با رزرو تور قشم و اقامت در بهترین هتل های قشم می توانید این زیبایی ها و جاذبه های گردشگری قشم را از نزدیک تماشا کنید.

5- تنگه چاهکوه در قشم

بسیاری از مکان‌های دیدنی که در جزیره قشم وجود دارند با توجه به شکل ظاهری آنها نامگذاری شده اند که یکی از این مکان ها تنگه چاهکوه می‌باشد. وجود کوه‌ها و صخره‌های بسیاری که در میان آنها چاه‌هایی به شکل‌های خاص دیده می‌شود مهم‌ترین دلیل نامگذاری تنگه چاهکوه می باشد.

قدم زدن در میان این کوه‌ها و صخره‌های تنگاتنگ و دیدن و لمس آنها از فاصله نزدیک برای توریست‌ها و گردشگران تجربه‌ای حیرات‌انگیز و جذاب است. این مکان تاریخی، فضای زیبایی را برای عکاسی و ثبت خاطره برای علاقمندان ایجاد می کند. تنگه چاهکوه را می‌توان در زمره پدیده‌های طبیعی این منطقه و از زیباترین جاذبه های گردشگری قشم به شمار آورد که قدمتی طولانی دارد.