دبی را که حدود 96 مرکز خرید لوکس و پر زرق و برق دارد، بدون شک می‌توان بهشتی برای خریداران نامید. معروف ترین مراکز خرید دبی علاوه بر ارائه فروشگاه های خرده‌فروشی، دارای پارک‌های سرپوشیده، جاذبه‌های فرهنگی، سینما، رستوران و فست فود، کافی شاپ و بسیاری موارد دیگر نیز هستند.

اگر به سفر توریستی به دبی علاقه مند هستید، بدون شک می خواهید با مهم ترین و زیباترین مراکز خرید دبی آشنا شوید. ما در یک فهرست 10 تایی، بهترین مراکز خرید در دبی را برایتان معرفی کرده ایم.

بیشتر بخوانید: تور دبی + شرایط رزرو و معرفی هتل ها

10 تا از معروف ترین مراکز خرید دبی که باید بشناسید

1- مرکز خرید دبی؛ The Dubai Mall   

بزرگترین مرکز خرید جهان، دبی مال، در مرکز شهر دبی واقع شده است. همچنین دبی مال، پربازدیدترین مرکز خرید جهان نیز محسوب می شود. این مجموعه تجاری دارای بیش از 1300 فروشگاه خرده فروشی، دو فروشگاه بزرگ، Galeries Lafayette و Bloomingdale و بیش از 200 فروشگاه مواد غذایی و نوشیدنی است. این مرکز خرید با مساحت داخلی وسیع، میزبان برندهایی مانند Alexander McQueen، Valentino، Gucci، Chanel و Ralph Lauren است.

دبی مال، یکی از معروف ترین مراکز خرید دبی، علاوه بر مجموعه‌ای از فروشگاه‌های خرده‌فروشی و اغذیه فروشی، یک سینمای فول اچ دی، یک پیست اسکیت روی یخ در حد المپیک نیز دارد. آکواریوم دبی در این مرکز خرید، میزبان هزاران حیوان آبزی است که از طریق تونل، می توانید تجربه ای واقعی از اعماق دریا را به دست بیاورید! برج خلیفه دبی نیز به همراه هتل های 5 ستاره لوکس دبی در مجاورت دبی مال واقع شده اند.

مرکز خرید دبی؛ The Dubai Mall

مرکز خرید دبی؛ The Dubai Mall

2- مرکز خرید امارات؛ Mall Of The Emirates

مال امارات، یکی از معروف ترین مراکز خرید دبی، دارای زیربنای وسیعی است. این مرکز خرید چند سطحی واقع در ال-برشا، مرجع حدود 630 برند بین المللی می باشد. این مرکز خرید دارای فروشگاه های بزرگ کالاها است که محصولات مد، سبک زندگی، ورزش، لوازم الکترونیکی و اثاثیه منزل را ارائه می دهند

مرکز خرید امارات علاوه بر فروشگاه ها، دارای سینمای بزرگ با نمایش فول اچ دی، اولین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه، و پارک برفی – اسکی دبی، یک مرکز تئاتر با ظرفیت 500 نفر و بیش از 90 سالن بین‌المللی، رستوران ها و کافه ها است.

در این مرکز خرید، دو هتل 5 ستاره لوکس به نام های The Kempinski و The Sheraton نیز قرار دارد.

مرکز خرید امارات؛ Mall Of The Emirates

مرکز خرید امارات؛ Mall Of The Emirates

3- مرکز خرید فستیوال سیتی دبی؛ Dubai Festival City Mall

مرکز خرید فستیوال سیتی در دبی که در ساحل Dubai Creek  قرار دارد، میزبان بیش از 500 برند و فروشگاه است. در این مرکز خرید، معروف ترین برندها، فروشگاه های لوکس،  مجموعه ای از فروشگاه های مواد غذایی و نوشیدنی قرار دارد.

در این مرکز خرید، سینمای بزرگ، فواره‌های رقصنده ترکیبی موزیکال، و تعدادی هتل 5 ستاره لوکس، شامل کرون پلازا، اینترکانتیننتال و هالیدی برای پذیرایی از مهمانان فراهم شده است.

Dubai Festival City Mall

Dubai Festival City Mall

4- مرکز خرید ابن بطوطه؛ Ibn Battuta Mall

مرکز خرید ابن بطوطه یکی از معروف ترین مراکز خرید دبی است. این شاپینگ مال که به نام مسافر مراکشی نامگذاری شده، دارای شش سالن یا مجموعه بزرگ است که الهام‌بخش آن‌ها، مناطقی است که ابن بطوطه به آنجا سفر کرده است؛ اندلس، تونس، مصر، ایران، هند و چین. این مرکز خرید، مجموعه های متنوع سفارش غذا و سرگرمی را با عناصر دیگری از جمله تاریخ، فرهنگ و داستان سرایی از ماجراجویی، گرد هم می آورد.

مرکز خرید ابن بطوطه دارای تعداد زیادی فروشگاه مد، سبک زندگی و ورزشی، فروشگاه‌های Debenhams، Geant، Marks & Spencer، Sharaf DG و Decathlon، به همراه مجموعه‌ای از فروشگاه‌های مواد غذایی و نوشیدنی است. همچنین میزبان یک سینمای وسیع و فول اچ دی است که فیلم های جذاب هالیوود و جهان را به نمایش می‌گذارد.

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

مرکز خرید ابن بطوطه دبی

بیشتر بخوانید: ۸ تا از بهترین هتل های دبی با پذیرایی لاکچری

5-مرکز خرید برجمان؛ Burjuman

مرکز خرید BurJuman که در مرکز تجارت و مناطق محلی و بومی دبی واقع شده است، مرجع فروش برخی از برندهای معروف شامل ساعت‌های لوکس، عطر، لباس و … محسوب می‌شود. فروشگاه های معروف غذا و نوشیدنی در دبی در این مرکز خرید وجود دارند؛ Pancake House، California Pizza Kitchen، Yellow Chilli، Yo Sushi و … . یک سینمای پیشرفته، به همراه یک سینمای اختصاصی برای کودکان در این مرکز خرید معروف و مجهز وجود دارد.

مرکز خرید برجمان؛ Burjuman

مرکز خرید برجمان؛ Burjuman

6- سیتی سنتر دیرا؛ City Centre Deira

سیتی سنتر دیرا یکی از معروف ترین مراکز خرید دبی، برای اولین بار در سال 1995 افتتاح شد. این مرکز خرید اولین مجموعه تجاری ترکیبی در مقیاس بزرگ بود که فروشگاه‌های خرده‌فروشی، رستوران‌ها، امکانات سرگرمی و یک هتل معروف در خاورمیانه را ارائه می داد.

سیتی سنتر دیرا دبی، با مساحت بیش از 123028 متر مربع، میزبان بیش از 371 فروشگاه خرده‌فروشی و خدمات، و همچنین مجموعه‌ای از فروشگاه‌های مواد غذایی و نوشیدنی است. از امکانات تفریحی این مرکز خرید می توان به سینمای 20 صفحه ای با 3000 صندلی اشاره کرد. همچنین دسترسی مستقیم به هتل 5 ستاره City Center & Residence را فراهم می کند.

سیتی سنتر دیرا؛ City Centre Deira

سیتی سنتر دیرا؛ City Centre Deira

7- سیتی سنتر میردیف؛ City Centre Mirdif

سیتی سنتر میردیف در خیابان امارات و خیابان طرابلس واقع شده است و دارای بیش از 430 فروشگاه، جاذبه های تفریحی و سرگرمی منحصر به فرد و انبوهی از فروشگاه های غذا و نوشیدنی است. این سیتی سنتر، یکی از معروف ترین مراکز خرید دبی است.

سیتی سنتر میردیف در مساحتی بالغ بر 196000 متر مربع ساخته شده و همچنین دارای چند استراحتگاه عمومی و اختصاصی، کلینیک های پزشکی، اسپا، امکانات نظافت شخصی و یک مرکز تناسب اندام است. سیتی سنتر میردیف برای سرگرمی میهمانان، یک مرکز تفریحی آبی را برای کودکان بین 2 تا 8 سال ارائه کرده است. همچنین دارای یک سینمای پیشرفته با 10 صفحه است.

معروف ترین مراکز خرید دبی

معروف ترین مراکز خرید دبی

8- وافی مال؛ Wafi Mall

وافی مال یکی از معروف ترین مراکز خرید دبی است و با الهام از تعدادی از سبک های معماری مصری و ترکی ساخته شده است؛ و تفسیری مدرن از فراعنه مصر را منعکس می کند؛ چیزی که شکوه حماسی آن از طریق شیشه های رنگی، موزاییک کاری حرفه ای، کنده کاری ها و مجسمه ها منتقل می شود. این مرکز خرید، دارای بیش از 350 خرده فروشی و بیش از 30 فروشگاه غذا و نوشیدنی است.

وافی مال؛ Wafi Mall

وافی مال؛ Wafi Mall

9- مارینا مال دبی؛ Dubai Marina Mall

مرکز خرید مارینا دبی که در منطقه لوکس ساحلی مارینا واقع شده است، تجربه یک خرید خودمانی را به مهمانان ارائه می‌کند. در این مرکز خرید لوکس، مجموعه‌ای از برندهای مد، لباس‌های لوکس، غذاخوری در فضای باز و چند سوپرمارکت وجود دارد. امکانات تفریحی این مرکز خرید شامل مجموعه سرگرمی کودکان و سالن سینما می باشد. یک هتل مجلل 5 ستاره، به لوکس بودن این مرکز خرید می افزاید.

مارینا مال دبی

مارینا مال دبی

10- مرکاتو مال؛ Mercato Mall

مرکز خرید مرکاتو، واقع در جمیرا، مناظر زیبا و فوق العاده و حس یک روستای ایتالیایی دوران رنسانس را منعکس می کند. این مرکز خرید، تعداد زیادی از برندهای بین‌المللی مانند لورا اشلی و جک ویلز و همچنین قنادی های معروف، مانند Cakery Epicerie by Stephane Glacier و Alison Nelson’s Chocolate Bar را در خود جای داده است. مرکز خرید Mercato در دبی دارای فضای سرگرمی، بازی، سینمای وسیع می باشد.

مرکاتو مال؛ Mercato Mall

مرکاتو مال؛ Mercato Mall

برای خرید انواع تور دبی و اقامت در هتل های خوب و لاکچری می توانید همین حالا با کارشناسان ما در تورهای خارجی صحبت کنید