آکواریوم دبی؛ زندگی جانداران اعماق اقیانوس ها + باغ وحش زیرزمینی!

آکواریوم دبی یکی از مکان های دیدنی است که شهرت جهانی دارد و هر ساله میلیون ها نفر برای تماشای آن به این شهر سفر می کنند. یک محوطه زیرزمینی جذاب، که از میانه شن های طلایی صحرا پدیدار می شود و منظره خیره کننده ای از زندگی آبزیان اعماق دریا را به نمایش می گذارد!

آیا علاقه دارید شما هم با شگفتی های کف اقیانوس ها آشنا شوید؟ پس، با ما بیایید تا سری به این آکواریوم دیدنی بزنیم!

تور دبی، یک فرصت عالی برای تماشای آکواریوم دبی

همه چیز در مورد دبی، خیره کننده و جذاب است! از جاذبه های گردشگری ساحلی گرفته تا یک سافاری لذت بخش و پرهیجان، و مراکز خرید یا مجلل ترین هتل ها؛ همگی می توانند لحظات خوب و خوشی را برای مسافران و گردشگران رقم بزنند. یکی از جاهای دیدنی دبی که بی شک، در نگاه اول، نظر شما را جلب می کند، آکواریوم دبی است. اینجا یک باغ وحش زیر آب محسوب می شود و دنیای فریبنده ای از حیوانات آبزی را نمایش می دهد!

با رزرو تور دبی می توانید از همه مکان های گردشگری از جمله آکواریوم، دیدن کنید. تینا سفر، مجری برگزاری تورهای داخلی و خارجی است و بهترین خدمات را برای رفاه مسافران ارائه می دهد. می توانید تورهای دبی را با قیمت های بسیار مناسب در هر فصل سال، از این آژانس مسافرتی بخواهید.

بیشتر بخوانید: معرفی ۱۰ تا از مکان های دیدنی در دبی

قسمت های مختلف آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

1- مخزن اصلی آکواریوم

اولین بخش آکواریوم دبی، یک مخزن بزرگ است که بیش از 140 گونه در آنجا زندگی می کنند. از کوسه ها گرفته تا موجودات ریز و ماهیان پر جنب و جوش، همگی در این محیط آبی در حرکت هستند. تماشای این مخزن برای بچه ها بسیار هیجان آور است! البته خیلی از بزرگسالان هم به این مکان دیدنی علاقه مند هستند.

2- تونل آکواریوم

در این مکان، یک تونل طولانی به طول 48 متر می بینید که زیر مرکز خرید دبی مال، قرار دارد و مسیری تماشایی برای دیدن همه حیوانات دریایی است. می توانید از این موجودات، عکاسی یا فیلمبرداری کنید؛ البته بهتر است فلش دوربین تان خاموش باشد.

3- باغ وحش زیردریایی

یکی دیگر از جاهای دیدنی در آکواریوم دبی، باغ وحش زیر دریایی است که محل زندگی موجودات آبی و خشکی زی است. تعدادی سواحل صخره ای و پوشش جنگلی در این محوطه وجود دارد. پنگوئن ها، کروکودیل، خرچنگ، شیرماهی، سمور و ده ها گونه دیگر در اینجا زندگی می کنند.

بیشتر بخوانید: معروف ترین مراکز خرید دبی

خواندنی های جذاب درباره آکواریوم دبی

آکواریوم معروف دبی، درست زیر مرکز خرید دبی مال واقع شده است و یک مخزن غول پیکر، با ظرفیت 10 میلیون لیتر آب دارد. این مخزن دارای 51 متر طول، 20 متر عرض و 11 متر ارتفاع است. طراحی این آکواریوم در نوع خود، بسیار تحسین برانگیز است و به حفظ محیط زیست و آموزش های حیات وحش به بچه ها بسیار کمک می کند.

در این آکواریوم می توانید اره ماهی، بیش از 300 نوع کوسه، سفره ماهی و ماهی های رنگارنگ را تماشا کنید. از طرف دیگر، اگر به غواصی علاقه دارید، اینجا بهترین مکان برای شما است. حتی می توانید بر قایق های کف شیشه ای سوار شوید و گشت و گذاری لذت بخش داشته باشید.

آدرس آکواریوم دبی کجاست؟

آکواریوم زیبای دبی در مرکز خرید دبی مال، در جاده مرکزی قرار دارد. برای دیدن این مکان پرهیجان می توانید از ساعت 10 صبح وارد مرکز خرید شوید. چند غرفه در مرکز خرید دبی مال وجود دارد که بلیط های آکواریوم را می فروشند.

چطور به مرکز خرید دبی مال و آکواریوم برویم؟

از طریق مترو: نزدیکترین ایستگاه به دبی مال، ایستگاه برج خلیفه (خط قرمز M1) است.

از طریق اتوبوس: دو اتوبوس هر 15 دقیقه به سمت مرکز خرید دبی حرکت می کنند؛ مسیر 27 از ایستگاه Deira Gold Souk و مسیر 29 از ایستگاه اتوبوس Ghubaiba برای رفتن به دبی مال وجود دارد.

از طریق تاکسی: شما می توانید با استفاده از سرویس تاکسی خصوصی یا تاکسی های شهری، مستقیماً به دبی مال بروید.

بیشتر بخوانید: برج خلیفه دبی؛ معرفی، معماری و چند نکته جالب!

فعالیت های هیجان آور در آکواریوم دبی که از آنها لذت می برید

آکواریوم دبی

آکواریوم دبی

وقتی در حال قدم زدن در تونل آکواریوم هستید، می توانید شنای باشکوه کوسه ها را تماشا کنید و حتی اجازه دارید به بچه کوسه ها غذا بدهید. اگر اهل هیجان باشید، می توانید داخل قفس فلزی غواصی شوید و به زیر آب بروید، این در حالی است که کوسه ها تا نزدیکی شما شما می کنند! سوار شدن داخل این قفس، همراه با راهنما و مربی خواهد بود و هیچ نیازی به تجربه شنا یا غواصی ندارید.

اگر مدرک غواصی دارید، شاید بهتر باشد لباس غواصی بپوشید و خودتان این تجربه را کسب کنید. مربی ها همراه شما هستند تا یک تفریح لذت بخش را داشته باشید.

یک گونه تماشایی و خارق العاده که در آکواریوم دبی نگهداری می شود، تمساح غول پیکر با وزن 750 کیلوگرم است. این موجود خطرناک، 5 متر طول دارد و از بزرگ ترین خزندگان کوئینزلند به شمار می رود.

در محیط خشکی در این آکواریوم می توانید با زندگی موجودات شب زی امارات آشنا شوید. خفاش ها، حیوانات بیایانی از جمله عنکبوت ها، عقرب، جوجه تیغی، مارمولک ها، آفتاب پرست، خودنمایی می کنند. برخی از گونه هایی که در این آکواریوم نگهداری می شوند، از حیوانات در معرض انقراض هستند که به خوبی از آنها محافظت می شود. با دوربین های عکاسی مخصوص زیر آب می توانید از همه موجودات، عکاسی و فیلمبرداری کنید.

بهترین زمان سفر به دبی

هر زمان که مایل بودید و می توانید وقت کافی را برای گشت و گذار اختصاص بدهید، انواع تور دبی برایتان فراهم است. تور لحظه آخری دبی، تور ارزان دبی، تور دبی ویژه جشنواره های خرید و برنامه های موسیقی و کنسرت ها، و ده ها تور دیگر برای سفر به این شهر در امارات در دسترس هستند. کافیست برنامه ریزی خود را برای سفر به دبی داشته باشید و سپس برای رزرو تورها با آژانس تینا سفر تماس بگیرید.